niedziela, 15 kwietnia 2012

[132] "Okup drapieżców" Emily Diamand

Autorka: Emily Diamand
Wydawnictwo: Wilga
Stron: 450



"Okup drapieżców" to kolejna książka z wizją przyszłości, choć dalszą niż w "Deklaracji". Jest rok 2216, wiele kontynentów jest zalanych, a mocarstwem jest Większa Szkocja. Tam jest też w miarę rozwinięta technologia, podczas gdy Ostatnich Dziesięć Hrabstw w zasadzie żyje ubogo. Żyją głównie z połowu ryb, choć na morzu dużym niebezpieczeństwem są drapieżcy.

W jednej z wiosek mieszka Lilly Melkun, trzynastolatka, którą cenny morski kot wybrał na towarzyszkę. Kot, jak każdy przedstawiciel tego gatunku, ma charakterystyczną szarą sierść i wyczuwa niebezpieczeństwa czające się na morzu. Pewnego dnia na wioskę napadają drapieżcy, zabijają babcię Lilly, porywają też córkę premiera. Wtedy Lilly, nie mając nic do stracenia, samotnie wyrusza w drogę, bu uwolnić dziewczynkę. Jako okup chce dać drapieżcom stary i cenny klejnot, nie wiedząc czym tak naprawdę jest...

Książka pisana jest w narracji pierwszoosobowej, jednak narratorami są dwie osoby - naprzemiennie Lilly i Zeph - młody drapieżca. Dzięki temu widzimy jak odmienne są ich poglądy oraz życie. Po części są jednak do siebie podobni, a już na pewno - potrzebni sobie nawzajem. Polubiłam obydwoje, choć Zeph był bardzo zmienny w swoim charakterze. Bardzo polubiłam też postać... pewnej 'głowy', gdyż jej teksy i dylematy (bez obrazy dla 'głowy') były naprawdę zabawne.

Książka szybko wciąga, lecz niekiedy akcja trochę się dłużyła. Mimo to autorka szybko nadrabiała to kolejnym zwrotem akcji. W zasadzie do końca nie byłam pewna co się stanie, choć pewne aspekty można przewidzieć. Zakończenie było zbyt szybkie i miałam wrażenie, że trochę chaotyczne, lecz na pewno zapowiadające drugi tom. Mam nadzieję, że wydawnictwo Wilga także wkrótce go wyda, jestem ciekawa ich dalszych losów.

I ponownie zachwyca mnie okładka. Pokazuje wszystko - zalane miasto, łódkę z Lilly i kotem siedzącym na jej przedzie, no i podwodne uliczki... Idealnie zobrazowanie historii. Ponadto w książce jest mapa Większej Szkocji, Ostatnich Dziesięciu Hrabstw i mórz do niej przylegających. Wraz z krótką informacją od Lily (cytat).
Na koniec mogę powiedzieć tylko jedno: Polecam :)

***
Książkę otrzymałam od wydawnictwa Wilga, serdecznie dziękuję.



***
Oto mapa mojej podróży
poza Ostatnimi Dziesięcioma Hrabstwami.
Widziałam zalany Londyn. Byłam
w Angel Isling, w osadzie drapieżców. Wszędzie
zostawiłam przyjaciół.
Lilly Melkun
kwiecień 2216 rok
***

A Wy macie kota morskiego? ;) Mój akurat jest rudy, nie szary.

Skończyły się książki od wydawnictwa Wilga, kolej na amberowski "Cień Nocy". A następnie, cierpliwie czekająca na swoją kolej, książka "Crescendo".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Czas przemija, wypowiedziane słowo pozostaje..."