niedziela, 15 kwietnia 2012

Top 10.Dziesięć ulubionych rodzin znanych z literatury!

Top 10
to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.





Dziś przyszła pora na... Dziesięć ulubionych rodzin znanych z literatury!

http://kreatywa.blogspot.com/

***
Gdy zobaczyłam zapowiedź tego tematu, natychmiast w mojej głowie pojawiły się pierwsze typy. Nie mogłam się doczekać tego piątku :)

1. Rodzina Borejko z "Jeżycjady"
Niemalże całą Jeżycjadę mam za sobą. Tę rodzinę pokochałam od początku, od najstarszych do najmłodszych.


2. Gwidoszowie z serii Ewy Nowak
To spotkanie z nimi otwiera serię i szczerze przyznam, że tylko te tomy lubię. Te najnowsze już mi się nie podobają, brakuje w nich "tego czegoś" co miały pierwsze książki, gdzie mogłam czytać o Kubie, Malwinie, Marysi i najmłodszej Celi oraz ich rodzicach, no i ich znajomych.



3. Weasley'owie z "Harry'ego Pottera"
Jest ich wielu, ogrywają dużą rolę i zawsze się czułam u nich jak u siebie, pomijając czary i fakt, że tylko o tym czytałam ;)

Znaleźć zdjęcie z Charliem i Billem to sztuka ;)

4. Sa Diablo z "Czarnych Kamieni"
To już mniej znana seria, ale uwielbiam ją. A do Sa Diablo można zaliczyć wszystkich najciekawszych bohaterów: oczywiście Seatana, Deamona, Lucivara, Janelle, ale też Surreal.



5. Cuthbertowie, później Blythe'owie z serii o Ani
Czyli Ania z adoptowanymi rodzicami i później jej własna rodzina. Pierwsza seria jaką pamiętam i którą uwielbiam.



6. Cullenowie ze "Zmierzchu"
No cóż, wad widzę coraz więcej, ale sentyment pozostaje.



7. Katniss i Prim, później Katniss i Peeta z "Igrzysk śmierci"
Zgodnie z epilogiem Katniss jest z Peetą, więc pozwalam go sobie zaliczyć jako rodzinę. Najpierw jednak ważna jest Prim - to za nią i dla niej Katniss zgłasza się na ochotnika do Igrzysk.



8. Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja z "Opowieści z Narnii"
Bardzo lubię zarówno serię książek jak i film. I nigdy nie mogę się pogodzić, co się stało z Zuzanną. A jednocześnie z tym, co się stało z resztą. Bo czy istnieje najlepsze rozwiązanie? Ale przez pierwsze tomy, gdy głównymi bohaterami była ta czwórka, a później dwójka, zaczytywałam się w ich przygodach.


9. Rodzina Kane z "Czerwonej Piramidy"
A więc główni bohaterowie, rodzeństwo Sadie i Carter, ich wujek Amos, no i rodzice - żyjący w świecie zmarłych. Relacje rodzinne trochę skomplikowane, ale i zabawne - jak każda książka Riordana.



10. Joanna, Freya i Ingrid z "Zapachu spalonych kwiatów"
Trzy czarownice, którym zabroniono używania magii i skazano na nieskończenie długie życie. Losy bohaterek szybko wciągają i wyczekuję drugiego tomu ich przygód.

1 komentarz:

  1. Numerów: 3, 5, 6 i 8 nie znam, z resztą się zgadzam. :)

    OdpowiedzUsuń

"Czas przemija, wypowiedziane słowo pozostaje..."