niedziela, 15 kwietnia 2012

Moja biblioteczka

Lena173 z bloga recenzje-leny, wytypowała mnie do przedstawienia swojej biblioteczki. Na razie cała moja półka nad łóżkiem jest wypełniona po brzegi, a na drugą wiele załadować nie mogę bo się półki wyginają. Ale mam obiecany na wiosnę remont, przemeblowanie i nową półkę na książki, więc jestem dobrej myśli :)
A więc na start - całościowe przedstawienie moich biblioteczek.





W gruncie rzeczy przypadkowy zbiór książek.



Wyleciały z biblioteczki nad łóżkiem z braku miejsca. W tej nad łóżkiem trzymam ulubione książki, ale głównie nowości.



Jak widać - Harry Potter w całej okazałości. Te gazetki po prawej to "Przyślij przepis", taniutki a mnóstwo przepisów, technik żywienia się kłania i pasjonat gotowania i pieczenia ;)



Oto Ania z Zielonego Wzgórza, o dziwo jeszcze tu nie recenzowana. Pierwszy tom mam w dwóch egzemplarzach bo skąd moja wychowawczyni z podstawówki mogła wiedzieć, że ja całą serię mam przeczytaną z własnej domowej biblioteczki? ;)



Trochę encyklopedii, więcej pochowane mam w biurku. Parę książek z baśniami z dzieciństwa. No i książka "W pustyni i w puszczy", ale no tak troszkę... Ekhm, no wiekowa jest i bardzo sfatygowana.



To taki zbiór książek fantastycznych, wysokich i tych co nie miałam gdzie wcisnąć. "Księga bez tytułu" jeszcze nieprzeczytana.



Tu jest zbiór książek młodzieżowych (jedynie "Podarunek" po prostu gdzieś musiał znaleźć swe miejsce. Tu jedno było), zarówno 'zwykłych' jak i fantasy.



Na półce królują wspólnie cykl "Dziedzictwo" i "Zmierzch". Jak będę mieć nową półkę to wampiry ("Pamiętniki..." i "Zmierzch") będą razem. Tom pierwszy "Zmierzchu" u koleżanki.



Po prawej króluje wydawnictwo "Wilga", a lewo... A lewo to zbiór przypadków, tyle, że fantasy. Głównie to pojedyncze książki, do których zamierzam dokupić resztę tomów, w dalekiej lub mniej dalekiej przyszłości.



Nic dodać, nic ująć. Pólka w całości należy do Anne McCaffrey, a dokładniej jej "Jeźdźców smoków". Na razie tylko tyle tomów, bo jak na złość, gdy jestem w Empiku i mam te dwie dychy na kolejny tom, to jego oczywiście nie ma.



"Czarne Kamienie", "Gone", "Gobelin", i samotny "Artemis Fowl". Jako, że "Czarnych Kamieni" zamierzam kupić resztę tomów, "Gone" i "Gobelinu" także, gdy się ukażą, to zyskają własne półeczki ;)



Książki o zbliżonej tematyce, ma się rozumieć poza "Igrzyskami.." i "Cieniem Nocy". "Kosogłos" i "Udręka" u przyjaciółki. Oj, tak mi teraz wychodzi, że coś sporo książek ona moich ma ;)



A tą półeczką włada pan Kosik. Choć jestem starsza od bohaterów o bite 5 lat, to jednak uwielbiam te książki i nie ma sił, aby powstrzymać mnie przed kupnem (no chyba, że Natalio Twoja książka ;P). W marcu dołączy tu tom ósmy - Bunt Maszyn. Karteczki widoczne po prawej to caaały plik ulotek o filmach zebranych podczas wizyt w Multikinie. Są to filmy, które chcę obejrzeć. No i wystaje też kilka zakładek do książek.



Dla wygody, półka najbliżej mnie, została przeznaczona na zbiór książek do czytania w najbliższym czasie. Widać więc serię "Tunele" z czego oczywiście został już tylko 3 tom, ale też "Godzinę czarownic" prezent pod choinkę (tak, wiem, ale nie wiem jakim cudem jeszcze nieprzeczytany;)). No i książki pani Onichimowskiej do przypomnienia.



Na prawie koniec książki luzem - mianowicie wypożyczone z mojej szkolnej biblioteki. Na mój gust słabo zaopatrzona, ale skoro pytanie "Ile można wypożyczyć" i "Jak długo można trzymać" spotkało się z odpowiedzią "Jak dużo/długo potrzebujesz" to wypożyczyłam, a co mi ma ktoś sprzątnąć sprzed nosa, jak już tam byłam.



I na koniec niespodzianka - książki, które zobaczycie w najbliższych recenzjach. Z tymi "Pamiętnikami.." to czysty przypadek, a winna mu kuzynka - albo raczej księgarnia Matras, które znajduje się w miejscu jej zamieszkania. Były po promocji, w ładnych filmowych okładkach... A raz kozie śmierć, kupiłam, z zamiarem "Przeproszenia się". "Przepraszanie" nie do końca wyszło, ale trzecią księgę kupię. Choćby z tej przeklętej ciekawości, ile jeszcze można namieszać.

Wytrwaliście? To dobrze. Na koniec typuję kilka osób, a mianowicie:

1. Xx Zaczytana xX [pamietnik-czytania]
2. Susie [sekrety-ksiazek]
3. Agata [czytamy-ksiazki]

Dziękuję też Wam za wszystkie komentarze odnośnie szablonu, cieszę się niezmiernie, że się podoba. A uwierzycie, jak powiem, że był stworzony dla ocenialni? A ja ledwo go zobaczyłam wiedziałam, że pasuje idealnie do mojego bloga. No, nie męczę już. Pozdrawiam wszystkich serdecznie ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Czas przemija, wypowiedziane słowo pozostaje..."