niedziela, 15 kwietnia 2012

[053] "Angel. Dziecko ulicy" Marliese Arold

Autorka: Marliese Arold.
Wydawnictwo: Świat Książki

Rodzice 16- letniej Svenji są po rozwodzie. Dziewczyna mieszka razem z matką, alkoholiczką. Ma więcej zakazów niż nakazów i w końcu, po kolejnej awanturze ucieka z domu. Jedzie do ojca, z nim jednak także się kłóci. Załamana zasypia w parku, a kiedy się budzi już nie ma pieniędzy - została okradziona.

Wstępuje do gangu Wilczycy, czyli młodzieży mieszkającej na ulicy. Musi nauczyć się nowego stylu życia, ale poznaje przyjaciół. Zyskuje przydomek Angel, gdyż swoją anielską urodą sprawia, że jej żebranie przynosi duże dochody.

Życie na ulicy nie jest jednak pełnią wolności - w gangu Wilczycy mają problemy od kłopotów pt. "Gdzie mieszkać?" aż do nałogów i policji. A czasami nieszczęścia chodzą stadami...



***

Dziewczyna na okładce ma strasznie odpychającą minę, ale w książce nie czuje się tego. Widzi się zwykłą dziewczyną, jaką jest Svenja, tylko zagubioną w życiu, bez oparcia rodziców, bez... miłości. Jej życie na ulicy jest ciekawie opisane, Svenja spotyka podobnych jej nastolatków. Życie na ulicy potrafi być brutalne, a możemy to poznać w tej książce. Zaskakuje mnie trochę zakończenie, a gdy czytałam o pewnej śmierci miałam łzy w oczach. Polubiłam bohatera, tak chciałam by dał radę... Nie udało się. Warto przeczytać tę książkę, warto poznać historię Svenji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Czas przemija, wypowiedziane słowo pozostaje..."