niedziela, 15 kwietnia 2012

[044] "Artemis Fowl" Eoin Colfer

Autor: Eoin Colfer
Wydawnictwo: W.A.B.
Seria: Artemis Fowl

Bohaterem jest 12- letni Artemis Fowl. Niech nikogo nie zraża jego młody wiek - chłopak przewyższa inteligencją niejednego profesora. I to właśnie on odkrywa ukryty, podziemny świat zamieszkany przez wróżki, skrzaty, elfy czy centaury. Zdobywa ich magiczną księgę, którą udaje mu się odcyfrować. I wtedy porywa jedną z elficzek, Holly Niedużą, aby żądać okupu.

Podziemny świat dysponuje niezwykle zaawansowaną technologią, która przez tysiące lat pozwalała im ukrywać się przed ludźmi. Zaś Artemis to pierwszy, który odkrył ich istnienie i doskonale zna ich taktykę i słabości. W tym wyrównanym starciu zwycięzca może być tylko jeden. Kto nim będzie?



***

Serię niefortunnie zaczęłam czytać od drugiego tomu, a i tak mi się spodobała. Znalazłam w bibliotece tom 1 i przystąpiłam do czytania. I byłam zachwycona. Uwielbiam ten świat i to za wszystko. Za humor, za wartką akcję, za rozmowy Holly z komendantem, za potyczki Holly z Artemisem i w ogóle za całokształt. Autor zgrabnie połączył świat magiczny i świat technologii, a bardzo mądre rozmowy są napisane tak, że nawet przeciętny czytelnik zrozumie o co chodzi... Albo będzie się śmiał z komentarzy bohaterów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Czas przemija, wypowiedziane słowo pozostaje..."