niedziela, 15 kwietnia 2012

[068] "Mroczna Gwiazda" Anthony Horowitz

Seria: Księgi Pięciorga, tom 2
Autor: Anthony Horowitz
Wydawnictwo: Znak
Stron: 310

"Zawsze wiedział, że jest inny.
Teraz wie już dlaczego.
Ale nie ma pojęcia, co go czeka."

Matt zapobiegł otwarciu Wrót i myślał, że to koniec jego strasznych przygód. Lecz los ma inne plany...

Nexus wysyła Matta na spotkanie z człowiekiem, który ma księgę napisaną przez Szalonego Mnicha z Kordoby. Spisał on historię Pradawnych Istot. Niestety, człowiek ten zostaje zamordowany, a księga zabrana przez tajemniczego wroga. Wtedy Nexus wysyła Matta wraz z Richardem do Peru - gdzie są prawdopodobnie drugie Wrota.

Tam na drugim końcu świata Matt trafia na... drugiego Strażnika Wrót! Chłopak ma na imię Pedro. Razem działając starają się odnaleźć i nie dopuścić do otwarcia drugich Wrót... Czy im się uda?



***
Mam to szczęście i pożyczyłam ponownie od koleżanki trzy pierwsze tomy serii. Czekam od dawna na tom 4, a ten ciągle nie wydany w Polsce. Chciałam więc znowu zagłębić się w tej historii. A jest świetna! Podobnie jak pierwszy tom trzyma w napięciu, jest ponadto ciekawiej, gdyż pojawia się drugi Strażnik Wrót. Pojawia się też szpieg w Nexusie - któż nim jest? Ja nie odgadłam, obstawiałam kogoś innego... Czy wy byście odgadli?

No i zakończenie - już nie tak optymistyczne jak w tomie pierwszym. Nowe zagrożenia, nowe zagadki... Wszystko składa się na tą wciągającą powieść. Sama czytałam to już po kilka razy i nigdy nie omijam żadnego fragmentu - każdy jest po prostu zbyt doby by go nie przeczytać. Polecam!

***

Ufam, że każdy inteligenty czytelnik dostrzeże, iż to tom drugi, wiec proszę nie składać zażaleń o poznanie zakończenia tomu pierwszego i trochę fabuły drugiego (aczkolwiek nie ma nic więcej zdradzone jak to co jest na okładce ksiażki). I nie pisać, że nie rozumiecie recenzji - ja też bym nie rozumiała, gdybym nie była po lekturze tomu pierwszego, wiadomo ;) Pozdrawiam Was serdecznie :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Czas przemija, wypowiedziane słowo pozostaje..."