niedziela, 15 kwietnia 2012

[081] "Królowa Lata" Melissa Marr

Autor: Melissa Marr
Seria: Królowa Lata
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Stron: 376

17-letnia Aislinn widzi wróżki. Ale nie takie maleńkie, skrzydlate stworki, ale istoty wielkości człowieka, bardzo złośliwe. Wierna zasadom wpojonym jej przez babcię nie zdradza się, że je widzi, unika ich jak może. Same wróżki nie zdają sobie z tego sprawy.

Jednak pewnego dnia coś się zmienia. Jeden z wróży usilnie stara się ją poderwać. Zapisuje się nawet od jej szkoły, chodzi za nią krok w krok. O co mu chodzi?

Czego chce od niej sam Król Lata?



***

Książka ma piękną okładkę, choć może dziwić - kwiat jest zmarznięty, w śniegu. Wyjaśnienie tego napotkamy w książce. Od dawna szykowałam się do przeczytania tego. I nie zawiodłam się, jak w przypadki książki "Wilkołak.Dlaczego ja?".

Początek książki nie wprowadza nas zbyt dobrze w historię. Nie wiemy zupełnie o co chodzi. Jednak im dalej czytamy, tym ciekawiej. Zaczynamy rozumieć świat wróżek, pomagają w tym trochę urywki na początku każde rozdziału - teksty z historii wróżek.

Narracja trzecioosobowa, przenosi się w rożne miejsca - raz do Aislinn (koszmarne imię, nie było prostszego?), raz do Króla Lata, raz do Doni...

Podobali mi się bohaterowie. Zwłaszcza Seth, więc jestem bardzo zadowolona z zakończenia. Król Lata działał mi wybitnie na nerwy, a Donia... Zaimponowała mi odwagą i nieugiętością. Ogółem książka bardzo mi się spodobała i jestem ciekawa co będzie w tomie drugim.

***

Zostałam biedna wytypowana do łańcuszka przez Sarę. Jest nawet fajny, więc go kontynuuję.

1. Do jakiego kraju, miasta chciałabyś pojechać zainspirowana lekturą?
Do Egiptu :)

2. Jakie jest Twoje ulubione miejsce do czytania na wakacje?
Mój pokój. Kładę się wygodnie na łóżku, opieram o poduszki i czytam.

3. Poleć mi jedną książkę do przeczytania na wakacje.
To czego sama jestem bardzo ciekawa i wkrótce przeczytam - "Niebieski płomień na koszmary" Laurie A.Faria

4. Jaka jest Twoja najnowsza lektura? Co zaczęłaś czytać?
Teraz czytam "Kryptonim Kasandra" Meg Cabot.

Do łańcuszka typuję Agatę, Susie i Lenę ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Czas przemija, wypowiedziane słowo pozostaje..."